Témanapunk kitolódott a tanév utolsó időszakára. Június 10-én, a jól megszokott formában gyűltünk össze és egy tartalmas, izgalmas, vetélkedésekkel teli ismeretterjesztő napot szerveztünk. A kisebbségben élő magyarság, a határon túli területek megismertetését sokoldalúan valósítottuk meg. A jellegzetessége, hogy az osztályok állomásról állomásra haladnak, minden helyszínen más-más feladatokkal, játékokkal találkoznak, melyeket hol egyénileg, hol csoportosan kell megoldaniuk.
Az egyes állomásokon a felügyelő pedagógus mellett az utazó diákok is segítenek, akik a feladatok összeállításában és kitalálásában is közreműködtek.
- A PLICKERS alkalmazás segítségével a történelmi és földrajzi ismereteket erősítettük. Ennek az alkalmazásnak az az előnye, hogy digitális eszközök nélkül, mégis digitálisan vehet részt egyénileg minden diák a feladatok megoldásában, és azonnali visszajelzést kapnak ők is és a játékot vezető pedagógus is. A kivetített kérdésekre ugyanis kinyomtatott QR kódok helyes irányba fordításával válaszolnak a gyerekek - kiválasztva, hogy az a), a b), a c) vagy a d) válasz a helyes véleményük szerint. A játékvezető a telefonjára vagy tabletjére telepített alkalmazás segítségével a feltartott QR kódok beolvasásával (egy gyors pásztázás a teremben, osztályban) azonnal látja az eredményeket, melyet a rendszer elment, és később is elérhetők az eredmények. A gyerekek nagyon élvezik ezt a módját a vetélkedésnek, izgatottan figyelik a képernyőn, hogy mindenki QR kódja beolvasásra került-e, hány %-ban születtek helyes válaszok. A legjobb ebben, hogy azonnal meg is lehet magyarázni, miért az adott válasz volt a helyes. Ráadásul a figyelemkoncentrációt is fejleszti, hiszen a QR kódos papír megfelelő irányba állítása nagy odafigyelést igényel.
- Az összefoglaló filmek vetítése, majd ahhoz kapcsolódó feladatlap kitöltése egy másik állomás feladata. Idén Torockóról néztek meg egy 10 perces összegzést, majd ehhez kaptak érdekes feladatokat az osztályok csapatmunkában.
- Szintén nagy kedvenc a KAHOOT kvíz. Ebben a játékban egy kicsit szabadjára engedjük a fantáziánkat, mert olyan témákat is feldolgozunk, mint az erdélyi konyha, vagy erdélyi-székely szavak magyarázata, néphagyományok és népviseletek. A leghangosabb, legizgalmasabb helyszín ez, hiszen itt is azonnal látszanak az eredmények, ráadásul a válaszadás gyorsasága is számít, az utolsó percig változhatnak az eredmények, a helyezések.
- A TÁRSASJÁTÉK állomás célja, hogy összegezze az ismereteket és térben is elhelyezze azokat - legalábbis Erdélyre vonatkoztatva. Itt fontos a csapatmunka, hiszen 4 fős csapatok játszanak egy-egy táblánál. A pozitív és negatív mezők teszik kalandossá a játékot, melyek szintén a témához kapcsolódnak, és vagy megállásra késztetik az utazót vagy előre röpítik néhány mezővel.
- Szintén nagy sikere van a SZÓKIRAKÓ játéknak, mégpedig azért, mert betűtésztából kell földrajzi neveket kiraknia a csapatoknak. Az aprólékos feladatot most is sok-sok nevetéssel, felszabadultan oldották meg a gyerekek. Ehhez az állomáshoz még egy TOTÓ is tartozott, melyekre egyéni megoldásokat vártunk.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése