2022. június 10., péntek

TÉMANAP

Témanapunk kitolódott a tanév utolsó időszakára. Június 10-én, a jól megszokott formában gyűltünk össze és egy tartalmas, izgalmas, vetélkedésekkel teli ismeretterjesztő napot szerveztünk. A kisebbségben élő magyarság, a határon túli területek megismertetését sokoldalúan valósítottuk meg. A jellegzetessége, hogy az osztályok állomásról állomásra haladnak, minden helyszínen más-más feladatokkal, játékokkal találkoznak, melyeket hol egyénileg, hol csoportosan kell megoldaniuk.

Az egyes állomásokon a felügyelő pedagógus mellett az utazó diákok is segítenek, akik a feladatok összeállításában és kitalálásában is közreműködtek.

  1. A PLICKERS alkalmazás segítségével a történelmi és földrajzi ismereteket erősítettük. Ennek az alkalmazásnak az az előnye, hogy digitális eszközök nélkül, mégis digitálisan vehet részt egyénileg minden diák a feladatok megoldásában, és azonnali visszajelzést kapnak ők is és a játékot vezető pedagógus is. A kivetített kérdésekre ugyanis kinyomtatott QR kódok helyes irányba fordításával válaszolnak a gyerekek - kiválasztva, hogy az a), a b), a c) vagy a d) válasz a helyes véleményük szerint. A játékvezető a telefonjára vagy tabletjére telepített alkalmazás segítségével a feltartott QR kódok beolvasásával (egy gyors pásztázás a teremben, osztályban) azonnal látja az eredményeket, melyet a rendszer elment, és később is elérhetők az eredmények. A gyerekek nagyon élvezik ezt a módját a vetélkedésnek, izgatottan figyelik a képernyőn, hogy mindenki QR kódja beolvasásra került-e, hány %-ban születtek helyes válaszok. A legjobb ebben, hogy azonnal meg is lehet magyarázni, miért az adott válasz volt a helyes. Ráadásul a figyelemkoncentrációt is fejleszti, hiszen a QR kódos papír megfelelő irányba állítása nagy odafigyelést igényel.
  1. Az összefoglaló filmek vetítése, majd ahhoz kapcsolódó feladatlap kitöltése egy másik állomás feladata. Idén Torockóról néztek meg egy 10 perces összegzést, majd ehhez kaptak érdekes feladatokat az osztályok csapatmunkában.
  2. Szintén nagy kedvenc a KAHOOT kvíz. Ebben a játékban egy kicsit szabadjára engedjük a fantáziánkat, mert olyan témákat is feldolgozunk, mint az erdélyi konyha, vagy erdélyi-székely szavak magyarázata, néphagyományok és népviseletek. A leghangosabb, legizgalmasabb helyszín ez, hiszen itt is azonnal látszanak az eredmények, ráadásul a válaszadás gyorsasága is számít, az utolsó percig változhatnak az eredmények, a helyezések. 
  1. A TÁRSASJÁTÉK állomás célja, hogy összegezze az ismereteket és térben is elhelyezze azokat - legalábbis Erdélyre vonatkoztatva. Itt fontos a csapatmunka, hiszen 4 fős csapatok játszanak egy-egy táblánál. A pozitív és negatív mezők teszik kalandossá a játékot, melyek szintén a témához kapcsolódnak, és vagy megállásra késztetik az utazót vagy előre röpítik néhány mezővel.
 
  1. Szintén nagy sikere van a SZÓKIRAKÓ játéknak, mégpedig azért, mert betűtésztából kell földrajzi neveket kiraknia a csapatoknak. Az aprólékos feladatot most is sok-sok nevetéssel, felszabadultan oldották meg a gyerekek. Ehhez az állomáshoz még egy TOTÓ is tartozott, melyekre egyéni megoldásokat vártunk.

A TÉMANAP FOTÓI ITT TEKINTHETŐK MEG!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése