2022. május 23., hétfő

ELSŐ NAP: Nagyszalonta, Déva, Alvinc

Hosszú nap után, kissé csalódottan érkeztünk meg Alvincre. Déva várába ugyanis nem tudtunk fölmenni. Nagy felújítási munkák zajlanak a jegypénztár épültén és a várba vezető sikló fogadó része is felállványozva várja a felújítást. Sajnos erről semmilyen információ nem volt az interneten, :( ezért teljesen váratlanul ért bennünket. Ez hát a lehangoltság oka.

No, de ettől függetlenül tartalmas volt a napunk. Nagyszalontán álltunk meg először a határátlépés után. A szoborparknál szálltunk le a buszról - ahol gyorsan kiosztásra kerültek a szoborpark felfedezését segítő feladatlapok. Idegenvezetőink már izgultak, hiszen ők voltak az első bemutatkozók, akik Nagyszalontáról és híres szülötteiről beszéltek nekünk Aarny János szobra előtt. No de ne szaladjunk előre az időben, mert elsőként a Csonka-toronyhoz mentünk a parkot átszelve.

Tartalmas ismertetést követően "vehettük birtokba" az interaktív tárlatot - ahol mindenki talált kedvére valót. Készültek a grafit rajzmásolatok, forogtak az eseménykerekek, kialakultak az összeillő párok, a memória kártyák is sokak figyelmét lekötötték, s közben készültek a fotók is.

A múzeum után következett a park felfedezése, Bocskai István, Kossuth Lajos és Arany János szobra, valamint a közelmúlt híres szalontai születésű tudósainak, íróinak, művészeinek a szobrai, de nem maradhatott ki természetesen a városlakók által "vasmariskának" keresztelt első nagyszalontai szobor sem. Kerestek, azonosítottak, még a földön is dolgoztak a csapatok. Végül Arany János egész alakos szobra előtt találkoztunk, ahol meghallgattunk két idegenvezető társunkat, majd megkoszorúztuk a költő szobrát, s felidéztük a Családi kör c. versét.

Buszra szálltunk, s az Erdélyi-szigethegység felé vettük az irányt. Újabb két idegenvezetőt hallgattunk meg útközben Erdélyről és a Mócvidékről.

Dévára beérkezve szomorúan vettük tudomásul, hogy nem tudunk felmenni a várba, mert a sikló felújítás alatt áll. Így meghallgattuk a várról szóló ismertetőt, és elindultunk Alvincra, szálláshelyünkre.

A szállást gyorsan elfoglaltuk, a vacsora is finom volt. Este maradt még egy kis idő a környék felfedezésére és az esti feladataink elvégzésére.